El proper dijous 10 de juliol a les 20h, es produirà l’estrena simultània del documental Yo decido. El tren de la libertad, un projecte de més de 80 cineastes de tot l’Estat que recorda la marxa en tren fins a Madrid que va tindre lloc a començaments d’enguany per manifestar-se en defensa del dret a decidir de les dones sobre el propi cos i contra la regressiva Llei en matèria de drets individuals fonamentals que impulsa el govern del PP.

Des del col·lectiu de Dones amb Compromís s’ha estat en contacte amb l’organització per tal de participar en un esdeveniment d’aquesta importància i, així doncs, Silla i Paiporta s’afegiran al mapa de ciutats de tota la geografia estatal que participaran en l’estrena, una iniciativa que també compta amb el suport de la resta de col·lectius de Compromís per tot arreu del País Valencià.

En concret, les estrenes tindran lloc a la seu de Compromís per Paiporta (Carretera de Benetússer, 5, baix) i a la Casa de la Dona de Silla a partir de les 20 hores i s’acompanyaran amb un debat obert sobre els aspectes que planteja la cinta.

Des de Dones amb Compromís de l’Horta Sud s’ha aprofitat per recordar les iniciatives que els grups de Compromís han presentat per mostrar l’oposició a l’esmentada Llei en les diverses institucions on la formació ecovalencianista està present, tant als Ajuntaments, com a les Diputacions, Corts, Congrés… i ara al Parlament Europeu, on l’eurodiputat de la formació, Jordi Sebastià, és membre titular de la Comissió de Dona i Igualtat.