Josep Bort, portaveu de Compromís a l’EMTRE, ha denunciat en l’assemblea de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE) que hi havia marge per a reduir la taxa Tamer al 2014 en un 3%, però la direcció de l’entitat ha apostat per mantenir-la, per a fer una reducció major en 2015, any en el qual se celebraran eleccions municipals i autonòmiques.

Josep Bort ha manifestat que “La presidenta de l’EMTRE, Maria Àngels Ramón-Llin, es va comprometre a rebaixar la taxa per al 2014, després de duplicar les tarifes entre 2011 i 2012. Ara sembla que Ramón-Llin s’ha oblidat d’aquesta promesa, i pensant en el rèdit electoral, ha decidit congelar la taxa en 2014 per a rebaixar-la en 2015.”

Des de Compromís també s’ha denunciat la mala gestió de l’EMTRE, que ha pressupostat per al 2014 en concepte d’interessos de demora 400.000€, la mateixa xifra que es van pressupostar per al 2013, quan fins al mes de setembre només s’havien gastat 39.000€, el que és una clara maniobra per a incrementar les despeses.

Josep Bort ha considerat desmesurat el 3% de taxa de recaptació de la TAMER, que paga l’EMTRE a les empreses que distribueixen l’aigua, que en l’àrea Metropolitana de València estan controlades majoritàriament per Aigües de València i Aigües de Barcelona, empreses amb beneficis milionaris a costa dels rebuts que paguem els ciutadans.

Josep Bort, portaveu de Compromís en l’EMTRE, ha declarat a l’eixida de l’assemblea que “l’EMTRE ha donat l’esquena una altra vegada als ciutadans, ha demostrat que és un instrument polític al servei dels governants i de les empreses contractistes”.