El diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, presenta a instàncies de Compromís per Mislata esmenes al pressupost de 2014 per a millorar en uns casos i crear en uns altres infraestructures necessàries per a la Vila.

El diputat de Compromís en la Corts, Joan Baldoví, presenta avui les seues esmenes als pressupostos generals de l’Estat per a 2014. Unes modificacions entre les quals s’inclouen les que en les últimes setmanes ha elaborat el col·lectiu local de Mislata arreplegant idees pròpies i dels veïns que han volgut transmetre les necessitats de la Vila en matèria d’infraestructures.

Els projectes que presenta l’organització determinen, dins de les competències estatals unes partides econòmiques per a resoldre problemàtiques com l’eliminació de les línies d’autobús 7 i 29 o la creació d’un nou vial d’accés a la població per la V-30 per a facilitar l’entrada entre l’avinguda de Cid i la rotonda de l’antic hospital militar.

En un altre ordre de coses, es determinen unes esmenes per a crear unes noves instal·lacions dels registres civils, jutjats de primera instància i instrucció, número 1 i 2, així com instal·lacions de la policia nacional, evitant d’aquesta manera les despeses que es genere en edificis llogats i molt deteriorats.

Quant al suport a la creació de llocs de treball, s’hi ha presentant una esmena per a dotar una partida econòmica que done suport a la xicoteta i mitjana empresa local. Així i tot, i en el plànol educatiu, es pretén la creació d’un Museu d’Història de la Vila aprofitant les instal·lacions del Pou del Quint, recentment considerat ‘Bé de rellevància local’ per les Corts i el Consell Valencià de Cultura.

Una altra esmena que es presenta fa referència a la regulació de l’espai aeri per part d’AENA per a evitar vols amb grans zones de soroll sobre població eliminant incomoditats i patologies que se’n deriven.

Finalment, Compromís per Mislata ha determinat plantejar una última esmena dedicada a la partida de gestió de les infraestructures de l’aigua i la neteja i adequació del nou i vella llera del Túria al pas per les comarques de l’Horta amb la intenció d’evitar focs de les canyes i matolls amb els perills que comporta, així com d’eliminar-los d’una manera ecològica, per a evitar possibles problemes en èpoques de pluja.

La participació del veïnat en la vida política del municipi és vital, per açò Compromís per Mislata ha arreplegat totes les propostes de millora amb l’objectiu d’aconseguir que la creació de noves infraestructures s’ajuste el més possible a les necessitats. El col·lectiu local continua treballant per a aconseguir que totes aquestes iniciatives es facen realitat. Així, durant l’any ja han realitzat actes reivindicatius en relació a la recuperació del transport públic i en defensa del comerç local.